lørdag den 8. oktober 2011

Nu hækler vi bare derudad!:-)

Jeg kan forstå, at der er ved at være flere utålmodige sjæle, der bare venter og venter.
Det må vi jo gøre noget ved!:-)

Du har jo allerede lavet starten af tæppet (og dermed indøvet alle teknikker!) - og fortsætter på denne måde:
Hver ny omgang påbegyndes med 3 lm og herefter vendes arbejdet.
I hullet til venstre for nålen hækles 2 stm - i alle øvrige huller langs én af de 4 sider hækles 3 stm med 1 lm imellem grupperne - 1 alle 4 hjørner hækles 3 stm, 3 lm, 3 stm.
Sådan - det var det tæppe!:-)

Og så lidt om farve-/stribeforløb:
Dette tæppe er færdigt - og jeg gjorde sådan her:
7 omgange med farve 1
5 omgange med farve 2
17 omgange med farve 1 - indtil garnet slap op, herefter skift til farve 2
2 omgange med farve 2 som afsluttende kant
Tæppet måler 75 x 78 cm - og er perfekt som barnvogns- eller legetæppe.

TIP: Du kan lave 4 af disse - og hækle dem sammen til et stort slumretæppe på 150 x 156 cm.
Andre forslag til større arbejder følger senere på måneden!

I morgen vil jeg vise, hvor langt jeg er nået med blomstertæppe nr. 2!:-)
For lige nu, er jeg bidt af at hækle!!

1 kommentar:

  1. Ja, så er jeg også hoppet på, og har lagt billede ind på facebook - tænkte jeg lige ville prøve, og blev så bidt af det. Men det sluger godt nok noget garn :-)

    SvarSlet