lørdag den 5. marts 2011

Farvelade-lektion 2

Det var ribben - skift nu til rundpind nr. 3 og glatstrikning.
Strik 1-2 omgange med ribfarven og skift herefter farve i tilfældig rækkefølge - 3-11 omgang med hver farve, som du nu synes.
Det er ligesom at akvaralmale - men bare med garn!:-)

Jeg er i forårshumør, så min trøje bliver i skønne grønne nuancer:


Jeg har brugt 2 håndfarvede rester + en flot mønstret til dette projekt.
Men ofte er jeg helt oppe på 8-9 smårester til en trøje!

Jeg mikser enderne på denne måde:


















Klipper en 15 cm lang ende og lægger den nye farve sammen med den farve, jeg lige har strikket med - og strikker så ca. 10 masker med begge farver.
De små ender på bagsiden hæfter jeg så lige gennem et par masker, før jeg klipper dem af.

Strik videre på denne måde til arbejdet måler 22 cm - eller ønsket sidelængde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar